reklama

Vývoj môjho ekonomického myslenia v skratke

Z á k l a d n a  š k o l a  -  s t r e d n á  š k o l a  -  I .  s t u p e ň  v y s o k e j  š k o l y  -  I I .  s t u p e ň  v y s o k e j  š k o l y .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
  • 9 rokov na základnej – kopa diktátov, žiadny ekonomický predmet a mňa trápila otázka prečo štát nemôže vytlačiť milión korún pre každého a všetci by sme boli šťastní (mali veľa zmrzlín a hračiek).

  • 4 roky na strednej - jeden ekonomický predmet, ktorý obsahoval ekonómiou, ekonomikou podniku, účtovníctvo, bankovníctvo, manažment, marketing. Vedel som definíciu peňazí, definíciu inflácie, a stále som nechápal prečo štát nemôže vytlačiť milión korún pre každého občana a žiť šťastne až kým neumrieme (tušil som, že by to nefungovalo).

  • 3 roky na vysokej škole I.stupeň - 20 ekonomických predmetov, naučil som sa kopu nových definícii a konečne dostal odpoveď na moju večnú otázku. Štát môže tlačiť nové peniaze, dá sa to, je to správne, robí to a volá sa to expanzívna monetárna politika. Len tie peniaze nerozdáva priamo nám, ale dáva ich dôležitým ujom a tetám. V konečnom dôsledku sme však všetci šťastnejší.

  • 1. rok na II.stupni - z najšťastnejších ľudí (Američanov) sa stali nie tak moc šťastní ľudia a pritom tlačili peňazí dosť. Nasledovalo náhodné prečítanie 161 rokov starého pamfletu od Frédérica Bastiata: Co jsou peníze ? a po 17 rokoch štúdia som konečne naozaj pochopil čo sú peniaze a prečo nám nepomôže, keď štát vytlačí milión korún pre každého.

Róbert Chovanculiak

Róbert Chovanculiak

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aj malý kompromis v teórii môže predstavovať sto krokov zlým smerom v realite. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSpoločnosť

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu