Vývoj môjho ekonomického myslenia v skratke

Autor: Róbert Chovanculiak | 1.2.2011 o 17:28 | (upravené 3.2.2011 o 10:59) Karma článku: 10,19 | Prečítané:  1698x

Z á k l a d n a   š k o l a  -  s t r e d n á    š k o l a  -  I .  s t u p e ň    v y s o k e j  š k o l y   -  I I .  s t u p e ň    v y s o k e j    š k o l y .

  • 9 rokov na základnej – kopa diktátov, žiadny ekonomický predmet a mňa trápila otázka prečo štát nemôže vytlačiť milión korún pre každého a všetci by sme boli šťastní  (mali veľa zmrzlín a hračiek).
  • 4 roky na strednej - jeden ekonomický predmet, ktorý obsahoval ekonómiou, ekonomikou podniku, účtovníctvo, bankovníctvo, manažment, marketing. Vedel som definíciu peňazí, definíciu inflácie, a stále som nechápal prečo štát nemôže vytlačiť milión korún pre každého občana a žiť šťastne až kým neumrieme (tušil som, že by to nefungovalo).
  • 3 roky na vysokej škole I.stupeň - 20 ekonomických predmetov, naučil som sa kopu nových definícii a konečne dostal odpoveď na moju večnú otázku. Štát môže tlačiť nové peniaze, dá sa to, je to správne, robí to a volá sa to expanzívna monetárna politika. Len tie peniaze nerozdáva priamo nám, ale dáva ich dôležitým ujom a tetám. V konečnom dôsledku sme však všetci šťastnejší.
  • 1. rok na II.stupni - z najšťastnejších ľudí (Američanov) sa stali nie tak moc šťastní ľudia a pritom tlačili peňazí dosť. Nasledovalo náhodné prečítanie 161 rokov starého pamfletu od Frédérica Bastiata: Co jsou peníze ? a po 17 rokoch štúdia som konečne naozaj pochopil čo sú peniaze a prečo nám nepomôže, keď štát vytlačí milión korún pre každého.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.


Už ste čítali?